Celebrem la Castanyada a l’escola!

16 de novembre de 2018

Quan ve el temps de collir castanyes… a l’escola arriba la Castanyada!

Les fulles cauen, el vent bufa, el fred poc a poc es va fent lloc.. ja es nota que estem enmig de la tardor i, connectada a ella, trobem aquesta celebració típica catalana. La castanyada està íntimament lligada amb el dia de Tots Sants, diada dedicada al culte als morts on antigament es feia un àpat funerari en el que no hi podien faltar aliments propis d’aquesta època de l’any: castanyes,panellets, moniatos, fruita confitada… i per beure vi dolç!

La tarda del dimecres 31 d’octubre l’escola feia olor de castanyes. Els nens i nenes de P3 a 6è de primària, entre els quals destacaven una colla de castanyeres i castanyers de totes les alçades, es van reunir al pati de l’escola per gaudir de l’actuació musical del grup Sidral que ens amenitzava la jornada tot cantant cançons tant característiques com la Castanyera, Marrameu Torra Castanyes, Taló Punta o la Margarideta. Aquelles cançons de sempre que engresquen de valent a grans i a petits. Per acabar, vam repartir  les paperines, que ells mateixos havien preparat amb tanta cura, carregades de castanyes torrades i acompanyades d’un suc de fruita, gentilesa de l’UMPA, com l’actuació musical.

Ja ho veieu, a més de la flaire a castanyes, al pati de l’escola,  també s’hi respirava tradició, gresca i xerinola.