Els alumnes de primària participen al taller d’animació a la lectura

5 d'octubre de 2018

A l’escola som conscients que és molt necessari potenciar l’hàbit lector als nostres alumnes, és per aquest motiu que dediquem 30 minuts diaris a la lectura. I és que amb ella es treballa l’atenció, la concentració, la reflexió, la imaginació… i es millora l’ortografia, així com l’expressió oral i escrita.

Aquesta setmana els nens i les nenes d’educació primària han assistit al taller d’animació a la lectura, ofert per l’editorial Bayard. Com a introducció a l’activitat, en tots els cursos es va fer una reflexió sobre quant de temps dedicaven a la lectura, si feien ús de la biblioteca o quines sensacions tenien al llegir.

A primer de primària van treballar una de les seves preocupacions més notables, la por, mitjançant un conte de la revista “Cucafera”. Gràcies a ell va sorgir un col·loqui molt interessant sobre les pors que tenien cadascun d’ells i la manera d’afrontar-les.

A segon i a tercer de primària van realitzar un joc d’allò més divertit on el protagonista n’era el llenguatge Inter galàctic, proposat gràcies a la lectura de dos capítols de la revista “Tiro Liro”, amb la història titulada “Sorpresa espacial”. Els personatges d’aquesta van a passar el dia a un parc d’atraccions i acaben fent un viatge fora de la terra! Allí viuran un sense fi d’aventures que no els deixaran indiferents.

Per últim, els i les alumnes més grans, quart, cinquè i sisè,  es van endinsar en el fons dels oceans mitjançant un còmic de la revista “Reporter Doc”, descobrint una pila de curiositats sobre els taurons i els dofins. Per mitjà de la lectura de la secció d’investigació, van arribar a la conclusió que entre ambdós animals existeixen multitud de diferències. A més, es va complementar la informació amb un vídeo on s’insistia sobre la problemàtica actual de la contaminació i la sobrepesca.

En acabar cada activitat, tots els alumnes van disposar del préstec de la revista per tal que poguessin continuar gaudint a casa del plaer de llegir.

Animeu-vos i llegiu molt!