III Dia Universal dels Drets dels infants i adolescents

23 de novembre de 2018

Des de l’escola us animem a participar a la III Festa dels Drets que se celebrarà demà, dissabte dia 24 de novembre, de 10 a 13 hores, a la plaça Corsini de Tarragona. Durant tot el matí, petits i grans podran gaudir de diverses activitats tals com: actuacions musicals i de dansa; jocs gegants tradicionals; tallers de construccions, de cursa robòtica i de Smartcities; tallers de pinta-cares i de manualitats… i com és d’esperar, la lectura del Manifest en defensa dels drets dels infants i adolescents. Per cloure la festa hi haurà ball, coca i xocolata per a tothom.

Tot això és per reivindicar els drets dels infants i adolescents, que es poden resumir en:

1. Dret a la igualtat, sense distinció de raça, religió o nacionalitat.
  2. Dret a una protecció especial que asseguri un creixement mental i social sa i lliure.
  3. Dret a un nom i a una nacionalitat.
  4. Dret a una alimentació, habitatge i atenció mèdica adequats.
  5. Dret a una educació i atenció especials per als infants físicament o mentalment disminuïts.
  6. Dret a comprensió i afecte per part de les famílies i de la societat.
  7. Dret a l’educació gratuïta. Dret a divertir-se i a jugar.
  8. Dret a atenció i ajuda preferents en cas de perill.
  9. Dret a protecció contra l’abandonament i l’explotació en el treball.
  10. Dret a rebre una educació que fomenti la solidaritat, l’amistat i la justícia entre tothom.

Els adults, les lleis i les institucions hem de garantir que es compleixin.

És per aquest motiu que des de l’escola treballem molt en els drets i deures dels nostres infants, ja sigui des de l’ àrea  de religió o de valors socials i cívics,  com al llarg de tota la jornada lectiva, educant-los en el dia a dia  per tal de promoure a  persones que siguin capaces de respectar i tractar bé als altres i d’estimar la seva ciutat, d’ ajudar  a les persones més febles, de dialogar i conviure en harmonia i  no deixar ningú de banda, ni fer sentir malament cap nen o nena per ser com és.

A continuació us deixem l’enllaç de l’spot publicitari de la festa, que actualment ja s’emet pel programa de televisió de Tarragona, Tac12, en el que han participat els següents alumnes de 6è de la nostra escola: Aïda Charef, Júlia Demestre, Ivet Montfort i Shenghao Ye.

Spot Drets dels infants i adolescents

Animeu-vos a assistir a la festa i, el més important, a fer realitat el compliment de tots els drets i deures dels nostres alumnes!