Jornada de Portes Obertes a l’Institut Pons d’Icart

26 de març de 2019

Aprofitant que demà, dimecres 27 de març a les 17.00h hi ha la Jornada de Portes Obertes de  l’Institut Pons d’Icart,  han vingut quatre exalumnes de l’escola que actualment van a 2n d’ESO, a fer una xerrada  per als alumnes de 6è, acompanyats de la seva directora Àngels Adern.

Els nois i les noies han explicat que estan molt a gust al seu nou centre. El primer dia estaven una mica nerviosos ja que l’espai és molt extens i que  hi havia cares noves d’altres escoles, però amb un gran somriure, ens han afirmat que amb uns dies ja s’havien acostumat a tots els canvis i a la dinàmica del centre.

Algunes de les coses que ens han comentat és que hi ha moltes matèries, amb un professor per a cada una, i una d’elles és optativa. Han d’escollir entre alemany; francès; natació i primers auxilis; global scholars; lletres i números; món digital i hort. També hi ha un treball de síntesi que es fa conjuntament amb un grup d’alumnes cada final de curs i, un projecte, Tarraco-Barcino, per conèixer  ambdues ciutats gràcies a un intercanvi entre instituts del territori. D’intercanvis, però n’hi ha al llarg de tota l’etapa amb altres països per perfeccionar idiomes.

Altres zones que ens han mencionat són: la biblioteca, la Cantina (cafeteria oberta durant l’hora del pati i aula d’estudi la resta d’hores), el gimnàs (a Educació física es potencia un esport cada any) i el gran pati (on esmorzen els alumnes de 1r i 2n d’Eso ja que a partir de 3r poden sortir fora del recinte amb l’autorització dels pares).

També  ens han comentat que a 1r d’ESO, a principi de curs, a l’octubre, fan unes convivències a la Terra Alta, fent un recorregut amb bicicleta per la Via Verda, acampant a l’antiga estació de Benifallet, visitant el poble… tot per a fer nous amics i amigues i companys de secundaria. Hi ha unes altres convivències a 3r d’ESO, de tres dies, a Roses on es practiquen diversos esports com Kayak, piragua, golf, senderisme, tennis, volei… amb discoteca nocturna i gimcanes, allotjant-se en bungalows.

La directora ha mencionat que hi ha una comissió de convivència, formada per diferents professors que vetllen pel compliment de les normes del centre. A més, hi ha professors de guàrdia que vigilen els passadissos, entre d’altres. I és que en tot moment l’institut manté una comunicació amb les famílies informant-los de qualsevol incident, falta o retard a través d’una notificació al mòbil. L’ús de mòbils, però, per part dels alumnes és limitat, només el poden treure de la motxilla si el professor el vol utilitzar com un recurs més en alguna de les seves classes i sempre sota la responsabilitat de l’alumne. També disposen d’una taquilla per guardar-hi els llibres i evitar que vagin tant carregats.

En tot moment volen el millor per als seus alumnes, acompanyant-los en tot el seu procés d’aprenentatge així com orientant-los a trobar el seu camí el dia de demà.

Després del torn obert de preguntes, per finalitzar la conversa la directora de l’Institut  ha convidat a tots i totes a la Jornada de Portes Obertes de demà.