L’Aligueta visita l’escola!

21 de setembre de 2018

Dilluns passat, dia 15 de setembre, vam ser tot uns privilegiats al rebre una visita molt especial: l’Aligueta de Tarragona! Aquesta setmana la nostra ciutat  celebra la seva festa major, Santa Tecla, i  l’escola ha estat partícip d’un dels seus actes.

La nostra protagonista va venir acompanyada dels seus aligueters i gràcies a ells vam aprendre una sèrie de curiositats sobre aquest element festiu tant estimat per tots els tarragonins. Per exemple, sabíeu que les primeres referències sobre una àliga a Tarragona daten de l’any 1531? I que les úniques àligues de metall són la de Tarragona i la de Montblanc? També ens van mencionar que l’Aligueta pesa uns 23 kg i és una rèplica exacta de l’Àliga, d’uns 80 kg; que porta un ocell blanc a la boca com a símbol de bona sort…

Després d’explicar-nos la seva història vam poder veure la bèstia en acció, al mostrar-nos els seus dos balls: el de gala i el de festa.

Finalment, tots aquells nens i nenes que ho van desitjar van poder experimentar de primera mà, ser portador de l’Aligueta, acompanyats amb tocs d’ “Amparito” i les palmes dels seus companys.

Va ser un matí de pertinença, de gresca i xerinola per a tots els nivells de l’escola.

Bona Santa Tecla!