Les nenes i els nens de 5è visiten el Fòrum de la Colònia

El passat divendres 8 de març els i les alumnes de 5è vam desplaçar-nos fins al Fòrum Local de Tarraco  per observar com era una de les estructures més importants de la ciutat de Tarraco.

Els i les alumnes han pogut gaudir d’aquest espai i imaginar amb dispositius electrònics (tauletes tàctils), com era aquest fòrum a l’època de la Imperial Tarraco.

A més han pogut realitzar amb l’ajut d’un plànol a escala, diferents activitats de mesura de les dimensions reals que ocupava la Basílica del Fòrum. Una de les parts on tenien lloc les transaccions comercials.

Tanmateix els i les alumnes, han identificat diferents parts del Fòrum, tal com l’ “ambulacrum” i la sala de reunions del Consell de la ciutat o CÚRIA.

Per finalitzar, han fet un esforç d’imaginació per tal d’esbrinar què veien, escoltaven, tocaven i oloraven a l’època de l’Imperi Romà a diferència de lo que podem veure, oir, tocar i olorar avui en dia.

Tal i com podeu veure, no només van aprendre un munt de coses sinó que s’ho  van passar molt bé en un entorn ple d’història de les “nostres arrels”.