Les Muralles de Tarragona impressionen els nens i nenes de 4t

El divendres dia 15 de març els alumnes de 4t de primària van visitar les Muralles de Tarragona. Tot fent un recorregut pel Passeig Arqueològic van descobrir els secrets que s’hi amaguen. Van diferenciar les parts de la Muralla romana, la seva estructura, les dimensions i el perímetre. Van fixar-se en  les seves portes (actualment només en queda la Porta Nord o Porta dels Socors en la seva totalitat i  part de la Porta Est, coincidint amb la Porta Triumphalis del Circ)  i les portelles.

També van contemplar les tres torres que en queden: La torre de l’Arquebisbe, on van imaginar-se les estratègies bèl·liques dels romans;  la torre del Cabiscol i la Torre de Minerva,  la llegenda de la qual els va embruixar, localitzant els cinc caps ocults entre els carreus.

També es van adonar d’altres elements, com la presència de La Muralleta o Falsa Braga i dels canons (trobats al barri marítim, feien la funció de norais per amarrar les barques), tots ells d’època Moderna. Amb la figura de l’August de Prima Porta, es van fer una idea de com era realment aquest emperador i com el representaven, de la seva vida i mort, l’estança a Tarraco… Com també, van observar de ben a prop  la Lloba Capitolina i la seva història.

Va ser una sortida amena i enriquidora en coneixements històrics propis del territori, que va fer créixer l’estima dels nostres alumnes cap a la seva ciutat.